Kriminālprocesi, par kuriem KNAB publiskojis ziņas1

2010. gada jūlijs - septembris

Apkopoti tikai KNAB lietvedībā esošie kriminālprocesi par noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, par kuriem birojs publiskojis ziņas laikā no 2010. gada jūlija līdz septembra beigām. Jāatceras, ka šādi kriminālprocesi atrodas arī citās tiesībaizsardzības institūcijās. Amatpersonu (t.sk. bijušo), kas šeit norādīto kriminālprocesu ietvaros, iespējams, izdarījušas noziedzīgus nodarījumus, sadalījums ir šāds:

  • Autotransporta inspekcijas divas amatpersonas un divi bijušie darbinieki,
  • Valsts policijas divas amatpersonas,
  • Labklājības ministrijas Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisijas amatpersona.

Jūlijā KNAB uzsāka kriminālprocesu saistībā ar kukuļa došanu Rīgas pašvaldības policijas nodaļas priekšniekam. Kāda sieviete vērsusies pie amatpersonas saistībā ar pašvaldības policijas patrulēšanas laikā izņemto ūdens transportlīdzekli, kas nav bijis reģistrēts un ticis atzīts par bezsaimnieka mantu. Sieviete nodevusi policijas amatpersonai materiālās vērtības Ls 60 apmērā.

Jūlijā KNAB uzsāka kriminālprocesu par vairākiem desmitiem kukuļošanas gadījumu. Divas Autotransporta inspekcijas (ATI) amatpersonas atzītas par aizdomās turētajām kukuļņemšanā, bet divi bijušie ATI darbinieki – tās organizēšanā. Saistībā ar autopārvadājumu uzraudzību un kontroli uz Latvijas ceļiem ATI inspektori saņēmuši atlīdzību par to, ka nav fiksējuši konstatētos pārkāpumus un nav sastādījuši administratīvo pārkāpumu protokolus. Kukuļi pieņemti gan no autovadītājiem saistībā ar konkrētiem pārkāpumu faktiem, gan no konkrētiem uzņēmumiem saistībā ar kontroles funkciju neveikšanu attiecībā uz to veiktajiem pārvadājumiem kopumā.

28. jūlijā KNAB uzsāka kriminālprocesu par iespējamiem noziedzīgiem nodarījumiem, kas izdarīti, lai atsevišķi Nacionālo bruņoto spēku (NBS) darbinieki saņemtu vienreizējas kompensācijas Ls 10 000 līdz 30 000 apmērā no Aizsardzības ministrijas par dienesta laikā iegūtu invaliditāti. Kāds bijušais NBS darbinieks pieprasījis naudu Ls 2500 līdz 3500 apmērā par invaliditātes piešķiršanas nokārtošanu un vienojies ar privāta veselības aprūpes uzņēmuma arodslimību ārstu, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas ārstu – neirologu un Labklājības ministrijas Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisijas amatpersonu, lai nokārtotu NBS darbinieku atvaļināšanos no dienesta veselības stāvokļa dēļ un nodrošinātu kompensācijas saņemšanu.

Augustā KNAB nosūtīja prokuratūrai 2009. gada augustā uzsāktā kriminālprocesa materiālus par kukuļņemšanu. Rīgas reģiona pārvaldes Purvciema iecirkņa Kriminālpolicijas nodaļas galvenais inspektors un inspektors pieprasījuši un pieņēmuši kukuli Ls 500 apmērā no zādzību izdarījušas personas par to, lai netiktu reģistrēts noziedzīgs nodarījums.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License